Beste Tom,

Zoals je waarschijnlijk al gemerkt had zijn wij alle drie een beetje afwezig en zijn er wat tegels verloren gegaan. Dit komt door de vervelende combinatie van het einde van een schooljaar en een EK voetbal. Er wordt tijdens dit EK natuurlijk ook nog gefietst. Ik ga het daar alleen niet over hebben, ik ga je vertellen over de reden dat deze tegel er wat eerder opstaat dan normaal.

Dat is namelijk een Ierse pub waar wij de afgelopen tijd al een paar keer geweest zijn. Dat doen wij omdat Oranje afwezig is op dit EK en dus hebben wij de slogan: “green is the new orange.” 

Dit omdat een vriend van ons Ierse roots heeft en zijn vader de eigenaar kent. De Ierse fans hebben al voor veel nieuws gezorgd, in de goede zin van het woord. Dus de conclusie is snel getrokken hoe de sfeer is in die pub. 

Vanavond zal de sfeer echter een stuk intenser zijn, want als de Ieren niet winnen kunnen ze naar huis. De tegenstander is het Italië. Dit is geen makkelijke opgave want naast fietsen kunnen ze ook aardig voetballen in het land van de Giro. Dit maakt een overwinning alleen maar mooier, als Ierland het voor elkaar krijgt om Italië te verslaan dan staan ze terecht in de achtste finale. 

Ik hoop dus op een overwinning voor de Ieren al is het alleen maar om mijn avond een stuk leuker te maken. Als ze toch verliezen dan hoop ik dat mijn pint Guinness het verdriet een beetje verzacht, zoals de echte Ieren het ook doen.

Groetjes Dieter